Consiliul de Administraţie (CA) al companiei Tarom a aprobat ieri planul de management elaborat de conducerea executivă, care vizează obţinerea de profit începând cu anul 2015.
„Realizarea planului de management a pornit de la analiza valorilor şi atuurilor companiei, care sunt numeroase şi care permit Tarom să devină o companie solidă şi sustenabilă financiar“, arată într-un comunicat Christian Heinzmann, director general executiv al companiei.
Potrivit acestuia, brand-ul Tarom este „puternic, valoros“, compania are angajaţi „extrem de capabili şi de loiali faţă de brand“ şi operatorul are o „cotă de piaţă importantă“, remarcând de asemenea că Tarom deţine active foarte valoroase şi nu are datorii.
La rândul său, Dan Pascariu, preşedintele CA, a afirmat că Tarom va introduce rute noi, va creşte gradul de confort la bord şi va deveni mai flexibilă în relaţia cu clienţii prin servicii şi facilităţi noi.
Planul de management dezvoltat de conducerea executivă a pornit de la planul de administrare al companiei şi vizează acţiuni prin care Tarom speră să îmbunătăţească rezultatul contabil în medie cu 100 mil. lei în fiecare an, ţintind obţinerea de profit începând cu anul 2015, se precizează în comunicat. Tarom nu a mai obţinut profit din anul 2007, iar pierderile înregistrate în intervalul 2008-2011 totalizează 830 de milioane de lei.
Operatorul aerian a fost prima companie de stat pentru care a fost recrutat management profesionist, conform angajamentelor asumate de autorităţi în relaţia cu FMI.
Principalele măsuri care vor fi implementate imediat se referă la creşterea productivităţii, eficientizarea structurii organizaţionale, armonizarea flotei şi ajustarea capacităţii la cererea existentă, introducerea unui sistem automat de yield management, care va permite utilizarea unui mecanism mult mai eficient de stabilire a p