Tinerii clujeni au prezentat 35 de idei de afaceri la cea de-a doua ediţie a Startup Weekend Cluj (SWC). Biletele s-au epuizat cu mai mult de o săptămână înainte de evenimentul la care au participat 145 de persoane.
16 dintre ideile de afaceri au fost selectate în urma votului şi au dezvoltat propriile proiecte pe parcursul evenimentului. Un punct de atracţie a fost povestea câştigătorilor de anul trecut,UseTogether, acceptaţi la acceleratorul LauncHub din Bulgaria, care au primit o investiţie iniţială de 30.000 de euro, mentorat şi acces la conexiuni relevante de business.
Echipele au lucrat alături de invitaţii speciali pentru a dezvolta un produs minim viabil şi a-l prezenta în faţa juriului la final. În cadrul acestei ediţii cele mai bune proiecte dezvoltate au fost OmniPaste (numele oficial al Cloud Clipboard, locul I) - o modalitate facilă de a transfera informaţii între diferite dispozitive, Fast Jobs(locul II) - platformă ce permite companiilor să afişeze locuri de muncă finalizate pe termen scurt (1-3 zile) şi Task List (locul III) – portal care ajută oamenii să trăiască inteligent prin delegarea sarcinilor de zi cu zi (curăţenie în casă, repararea echipamentelor defecte, plimbarea animalului de companie).
„Am observat o mare îmbunătăţire faţă de anul trecut, atât în ceea ce priveşte interesul (biletele au fost epuizate cu 10 zile înainte), numărul mare de participanţi (cel mai mare Startup Weekend organizat în România), dar şi pregătirea echipelor din punct de vedere tehnic, al modelului de business şi a prezentărilor susţinute. Am avut ca mentori şi membri ai juriului oameni de business din SUA, Australia, Germania, Bulgaria, participanţi din întreaga ţară, din SUA, Marea Britanie şi Spania. Sperăm ca peste un an să vedem aceste startup-uri lansând produse excepţionale!”, a declarat Vlad Ciurcă, organizator