Şi-a tratat angajaţii ca pe o familie şi, astfel, a depăşit mai uşor perioadele de instabilitate economică. Florin Madar, proprietarul unei companii de distribuţie de materiale de construcţii şi bricolaj din Braşov, consideră că atâta timp cât în România se promovează scandalul vor fi necesari zeci de ani pentru a ajunge din urmă Occidentul în ceea ce priveşte cultura afacerii de familie.
Florin Madar a lansat la inceputul anilor ’90 propriul business de distributie de materiale de constructii si bricolaj. Proaspat absolvent al Facultatii de Comert si angajat la stat, a ales in schimb sa isi dea demisia dintr-un post “caldut” si sa puna bazele unei afaceri alaturi de alti doi colegi.
“Am pornit de la descarcat tiruri, de la plimbat cu plasa prin oras si prin tara sa vand produsele si toata lumea a fost foarte surprinsa. Nu am avut un leu cand am pornit, aveam 27 de ani si 2 copii. Era mandria mea ca aveam televizor color si din banii de la nunta mi-am cumparat un Oltcit. Am tratat afacerea ca pe o familie”, spune Madar, care conduce in prezent un business de 25 mil. euro si 230 de angajati.
A trecut mai usor peste perioadele de instabilitate tratandu-si colaboratorii “natural, ca pe o familie”, increderea fiind in opinia lui Madar un element cheie intr-o afacere aflata la inceput. In plus, acesta considera ca productivitatea unei afaceri de familie este mult mai mare.
Omul de afaceri brasovean nu crede in laitmotivul potrivit caruia “romanul este puturos”. “Astfel, in momentele de criza oamenii sunt alaturi de tine, mai ales intr-o afacere pornita de la zero. Am angajati pe care eu ii trimit acasa. Le spun, gata, mergeti acasa. Si nu o data. Nu cred in laitmotivul <
In schimb, Madar considera drept dezavantaj in evolutia unei afaceri de familie faptul ca nu intotdeauna membrii unei familii sun