Scandalul cărnii de cal a generat nu doar nemulţumire printre consumatori, ci şi beneficii surprinzătoare pentru companiile care se ocupă chiar cu vânzarea cărnii de cal. Scandalul cărnii de cal a generat nu doar nemulţumire printre consumatori, ci şi beneficii surprinzătoare pentru companiile care se ocupă chiar cu vânzarea cărnii de cal.
Europa a fost şocată să afle că, în semipreparatele înghetate pe a căror eticheta scria că sunt făcute din carne de vită se regăsea şi carne de cal, declanşându-se anchete în cel puţin 16 ţări, inclusiv în România, şi o dezbatere privind etichetarea corectă a alimentelor.
În Irlanda şi Marea Britanie, unde carnea de cal este tabu, ştirea a avut un efect negativ, după cum era de aşteptat, însă în mai multe ţări, inclusiv Franta şi Germania, abatoarele care se ocupă şi de carnea de cal au înregistrat o creştere. Consumul de carne s-a majorat cu aproximativ 10 - 15 procente în ultimele două săptămâni, potrivit lui Eric Vigoureux, preşedintele asociaţiei franceze a măcelarilor de carne de cal.
Cea mai mare parte a creşterii se datorează redescoperirii unei cărni uitate de consumatori, a explicat Vigoureux, care vinde în 36 de pieţe din regiunea Bordeaux. Potrivit spuselor sale, până şi tinerii sunt atraşi, fiind curioşi să vadă despre ce este vorba, relatează Wall Street Journal.
Şi producătorii români spun că atenţia le-a priit
Teoria este confirmată şi de unul dintre producătorii români al cărui nume a fos târât în scandal de către jurnaliştii britanici. După ce a trecut prin focurile Iadului, proprietarul unui abator din Botoşani dă semne de redresare. Iulian Căzăcuţ a devenit o vedetă la nivel european, despre abatorul său a auzit o lume întreagă, iar comuna Roma din Botoşani a avut parte de atâta publicitate cât nu visa nici cel mai optimist afacerist.
"Până la toată urma scandalul cărnii de cal se po