Cu toate că aproape trei luni din acest an s-au scurs deja, municipiul Suceava nu are încă un buget aprobat pe 2013, iar consecinţele acestei întârzieri unice în istoria post-decembristă a oraşului sunt resimţite şi de suceveni, pe mai multe planuri.
Numai că de această dată autorităţile locale nu au nici o vină că nu avem buget. Primarul Sucevei, Ion Lungu, a explicat cum s-a ajuns în această situaţie:
„Noi avem de mult timp făcut proiectul de buget, l-am şi dezbătut public, am avut dezbateri şi cu grupurile de consilieri locali ai USL şi PDL, numai că nu putem aproba bugetul local până nu se aprobă bugetul de stat. Acesta a fost aprobat cu mare întârziere, după care am aşteptat 15 zile de la publicarea sa în Monitorul Oficial, conform legii. Numai că planurile noastre de a aproba bugetul pe 11 martie au fost date peste cap de lipsa cotelor defalcate din TVA, cu sumele destinate învăţământului preuniversitar şi sumele stabilite standard pe elev”.
Cum Hotărârea de Guvern care ar urma să lămurească această situaţie nu a apărut încă, săptămâna aceasta nu sunt şanse să fie aprobat bugetul local al Sucevei, pentru că trebuie de asemenea respectat un termen legal de trei zile de la publicarea sa în Monitorul Oficial.
Plăţi, investiţii şi licitaţii blocate
În lipsa repartizărilor bugetare, o bună parte din activitatea Primăriei Suceava este blocată, începând cu demararea de noi investiţii, organizarea de licitaţii, până la probleme care îi afectează direct pe suceveni, precum subvenţionarea transportului în comun pentru elevi şi studenţi.
De exemplu, în lipsa bugetului, nu a putut fi desemnat prin licitaţie un operator care să se ocupe de întreţinerea şi repararea infrastructurii rutiere, deşi, după o iarnă grea, cu multe perioade de îngheţ-dezgheţ, repararea străzilor este prioritară.
Un alt efect nedorit al lipsei bugetului