Markete.ro – companie specializata pe marketing in turism si domeniile conexe, a realizat, in ultima saptamana, un sondaj in randul mai multor touroperatori si hotelieri, privind tendintele de calatorie ale turistilor romani.
Iata care sunt tendintele de baza in acest an:
1. Cresterea spectaculoasa a rezervarilor tip early booking
Pentru perioada decembrie 2012 – februarie 2013, touroperatorii si agentiile de turism au inregistrat cresteri de 35-40% ale rezervarilor tip early booking (inscrieri timpurii) fata de aceeasi perioada a anului precedent. Turistii romani devin din ce in ce mai consienti ca o rezervare efectuata din timp le asigura destinatia dorita si hotelul dorit, la un pret cu reduceri cuprinse intre 10% si 35%, uneori pana la 50%.
De obicei, early booking-urile au mai multe trepte de reduceri: unele pana la 28 februarie, unele pana la 31 martie si unele chiar pana la 30 aprilie. Cu ocazia Targului de Turism al Romaniei de la Romexpo (14-17 martie) vor fi achizitionate, cu siguranta, multe pachete turistice in regim early booking. La ora actuala, circa 30% dintre turistii romani achizitioneaza pachete turistice pentru sezonul estival in regim early booking.
Oferte tip early booking au fost lansate atat pentru Romania (in special litoralul Marii Negre), cat si pentru destinatii de turism de masa: Bulgaria, Grecia, Turcia, Spania, Malta, Cipru, Croatia etc. Ca o noutate, si piete traditionale si mai conservatoare precum Austria, Germania si Elvetia au inceput sa lanseze oferte early booking.
2. Orientarea spre turism intern si spre destinatiile apropiate si accesibile ca pret
2013 este al cincilea an de criza economica pentru tara noastra. Romanii doresc sa calatoreasca in continuare, tendinta reflectata de cresteri atat pe partea de turism intern, cat si pe cea de out