Şase din zece consumatori declară că şi-au schimbat lista de produse, ca rezultat al scandalului cărnii de cal, potrivit unui sondaj realizat recent, care relevă că încrederea consumatorilor în industria alimentară a fost serios afectată de scandal, relatează The Guardian, în ediţia electronică.
Sondajul realizat de Populus pe un eşantion de 2.064 de britanici în perioada 22-24 februarie, arată că încrederea consumatorilor a scăzut cu 24%, în timp ce 30% dintre consumatori cumpără mai puţină carne procesată şi 24% cumpără mai puţine alimente semipreparate pe bază de carne sau aleg produse vegetariene.
Alţi 68% declară că Guvernul nu a acordat destulă atenţie în impunerea legilor legate de etichetare, iar 50% declară că nu au încredere că informaţiile de pe etichetă sunt exacte. Cel puţin 44% declară că sunt mai atenţi la etichetă în cazul produselor din carne, iar 83% consideră că ţara de origine ar trebui specificată pe eticheta produselor pe bază de carne.
Directorul executiv al companiei Which?, Richard Lloyd, a declarat că "scandalul cărnii de cal a demonstrat nevoia de schimbări urgente în modul în care este detectată frauda în domeniul alimentar şi în care sunt impuse standardele. Aceste eşecuri trebuie să fie rezolvate astfel încât consumatorii să aibă totală încredere în mâncarea pe care o cumpără."
"Miniştrii trebuie să asigure că toată lumea implicată, inclusiv propriile departamente, FSA (Food Standards Agency), industria alimentară şi autorităţile locale, îşi cunosc foarte bine responsabilităţile de a-i proteja pe consumatori şi au dotările necesare pentru a face acest lucru".