Mulţi se întreabă cum reuşeşte un lider să ia cele mai bune decizii chiar şi atunci când se află sub condiţii de presiune. Pentru oamenii de afaceri de succes, putem vorbi chiar despre un instinct când vine vorba despre conceperea celor mai bune strategii: au trecut prin asta de atâtea ori de-a lungul carierei lor, încât au devenit imuni la presiune. Ei au în spate o anumită experienţă, au trecut prin diverse situaţii, au intrat în contact cu diverse personalităţi şi au întâmpinat eşecuri neprevăzute.
Revista „Forbes“ oferă 15 ponturi pe care să le aplicăm zilnic, pentru a deveni un conducător de succes.
1. Oferă-le celorlalţi siguranţa de a-şi spune părerile
De cele mai multe ori, angajaţii se simt intimidaţi de funcţia şi de puterea de care dispune liderul lor. Dar un conducător de succes va reuşi să distragă atenţia de la acest aspect şi îi va încuraja pe ceilalţi să-şi exprime cu încredere perspectivele şi punctele de vedere, reuşind să creeze un mediu de muncă prietenos.
2. Ia decizii
Un bun lider este expert în luarea deciziilor. El fie va facilita dialogul pentru a le da posibilitatea colegilor să ajungă la o concluzie, fie va face personal asta. Rolul lui este acela de „a duce lucrurile la îndeplinire“. Deţine arta „politicianismului“, deci nu-şi va irosi timpul pe chestiuni care ar putea împiedica progresul. El ştie cum să ia 30 de decizii în 30 de minute.
3. Exprimă-ţi aşteptările
Liderul reprezintă un bun comunicator, iar acest lucru se simte mai ales când vine vorba despre prezentarea aşteptărilor. Astfel, el le reaminteşte colegilor misiunile şi valorile de bază ale organizaţiei şi se asigură că viziunea lui s-a transmis în mod corect şi că obiectivele sunt bine îndeplinite.
4. Provoacă-i pe oameni să gândească
Un bun lider cunoaşte şi înţelege mentalitatea, capacităţile şi domeniile la care angajaţii