Noua proiecte de infrastructura finantate cu fonduri europene au ajuns in atentia Departamentului de Lupta Antifrauda. Oficialii de la Ministerul Transporturilor au primit sesizari ca in aceste cazuri ar fi suspiciuni de frauda. Pana in prezent doar unul dintre dosare a ajuns la DNA.
Cinci dintre contractele amintite sunt legate de constructia de autostrazi si centuri, iar celelalte patru de reabilitarea si modernizarea unor drumuri nationale. Daca toate aceste suspiciuni ar deveni realitate, Romania ar trebui sa plateasca din buget aproape 700 de milioane de euro.
In cazul celor mai multe dintre contracte, suspiciunile de frauda s-au inregistrat pe parcursul derularii procedurilor de achizitie publica. Aceste
proiecte mai au ceva in comun: multe au fost castigate de regi ai asfaltului - Nelu Iordache, Dorinel Umbrarescu si Dan Besciu si-au adjudecat contractele singuri sau in alianta cu alte firme.
Din aceste proiecte, doar unul a ajuns, pana in prezent, in Departamentul National Anticoruptie. Este vorba despre construirea primului lot din
autostrada Nadlac-Arad. Tronsonul de 22 de kilometri costa 106 milioane de euro. Nelu Iordache, patronul Romstrade, a fost arestat la finalul anului trecut pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii destinati pentru constructia autostrazii.
Firma Romstrade obtinuse insa anii trecuti alte trei contracte: doua de reabilitare a unor drumuri nationale, unul de constructie a unei centuri. La finalul anului trecut, Compania de Autostrazi si Drumuri a decis sa le rezilieze pe toate, pentru ca firma nu-si indeplinise obligatiile contractuale. Ancheta a ramas insa in desfasurare.
Alt rege al asfaltului care are contracte cu statul anchetate de oficiali este Dorinel Umbrarescu. In discutie sunt doua lucrari de reabilitare a unor drumuri nationale.
Cel mai valoros proiect