Cartea “Cum sa faci un milion de dolari intr-o ora”, scrisa de Les Leopold, manager al Institutului Muncii din New York, arata cum mai multi dezvoltatori de fonduri de investitii din America au reusit sa faca averi impresionante intr-un timp record.
In 2009, David Tepper, seful fondului Appaloosa, a castigat suma de 4 miliarde de dolari. Asta inseamna peste 1,9 milioane de dolari pe ora. In anul urmator, John Paulson, de la firma Paulson & Co. a reusit sa depaseasca acest record, obtinand 4,9 miliarde, adica peste 2,3 milioane de dolari pe ora. Dar, poate cel mai impresionant lucru este ca cele doua firme si-au cladit averile uriase in timpul celei mai mari crize economice de la Marea Depresiune si au facut asta cu un minim de oameni. Fiecare dintre cele doua companii au mai putin de 100 de angajati, insa ambele fac tot atati bani cat Apple, care se bazeaza pe munca a 30.000 de oameni numai in America, si alti 700.000 de lucratori la nivel global. Se pare ca solutia magica este sa nu produci nimic palpabil: in lumea fondurilor de hedging nu produci, doar primesti. Productia de bunuri e o afacere complicata. Este nevoie, desigur, de o idee geniala. Dupa care urmeaza angajarea unei echipe si managerierea ei. Contruirea unui spirit al corporatiei si a unor valori culturale sunt de asemenea importante. De asemenea, va mai fi nevoie sa concurezi pe o piata deja aglomerata, eventual sa creezi o noua nisa, de la zero. Alternativa, potrivit lui Daniel A. Strachman, care a scris o serie de carti cu privire la fondurile de investitii, este sa optezi pentru managerierea banilor care intra si ies din piata. Acesta considera ca managerii unor astfel de fonduri merita sa castige cantitati impresionante de bani, pentru ca sunt pur si simplu mai destepti decat oamenii de rand, care isi fac griji pentru nimicuri, cum ar solutiile pentru proiectarea gadgetului perfect. “Ace