- Social - nr. 50 / 13 Martie, 2013 Un cetatean roman din judetul Harghita s-a adresat, printr-o petitie, Ministerului Educatiei Nationale, cu rugamintea de a obtine ,,un punct de vedere privitor la folosirea manualului de Istoria secuilor in scolile din judetul Harghita”. El a precizat ca s-a adresat ministerului respectiv ,,in numele meu si al locuitorilor romani din judetul Harghita”. Prin adresa cu nr.15047, din 07.02.2013, Directia Minoritati din M.E.N. i-a raspuns: ,,Cartea de Istorie a Secuilor, care contine pe coperta inscrisul indrumator metodic si manual recomandat elevilor din clasele a VI-a si a VII-a, corespunde din punct de vedere stiintific si realitatii istorice si nu este considerat manual”. Adresa respectiva este semnata de domnii: Szõcs Domokos – director general, si Szepsi Alexandru – director. Fata de cele mai sus mentionate se ridica cateva semne de intrebare peste care nu se poate trece atat de usor, dupa cum au semnat respectivii domni adresa la care facem referire. Primul semn de intrebare: de ce petitia cetateanului din judetul Harghita a ajuns la Directia Minoritati? Al doilea: este indreptatita, din punct de vedere stiintific, directia respectiva sa se pronunte asupra solicitarii facute de petitionar? Al treilea: urmareste manualul respectiv, asa cum se precizeaza in adresa, ,,atingerea idealului educational al scolii romanesti, asa cum prevede Legea Educatiei Nationale”? Sa le luam pe rand: 1.Petitia cetateanului roman din judetul Harghita trebuia sa ajunga pe masa Ministrului sau, in cel mai rau caz, pe masa unuia dintre secretarii de stat din M.E.N. si nicidecum la Directia Minoritati, in ale carei responsabilitati intra buna organizare a invatamantului in limba minoritatilor nationale din Romania. Cei de mai sus aveau obligatia de a crea o comisie formata din specialisti, respectiv din istorici, cunoscatori ai fenomenelor istorice si