Stepway, cel mai exotic model al noii game Logan/Sandero, este un crossover cu design reuşit şi comportament rutier polivalent.
Ca şi în trecut, Stepway este un Sandero căruia i-a fost aplicat un tratament “off-road”, care îl face să arate mult mai bine.
Totuşi, chiar ignorând detaliile extravagante, este uşor de observat evoluţia reuşită la nivel stilistic, în comparaţie cu generaţia precedentă, şi asta în condiţiile în care designul vechiului Sandero a fost mult mai reuşit decât al Loganului. La interior, deşi calitatea materialelor este relativ similară cu a modelelor din prima generaţie, se observă un plus de rafinament datorat în special unor forme mai complexe, dar şi unor finisări mai atente. Cel puţin în cazul versiunii Stepway găsim în interior ornamente gri care încadrează partea superioară a consolei centrale, braţul inferior al volanului sau mânerele feţelor de uşi, inele cromate în jurul aeratoarelor, tablou de bord elegant sau plastic mat pe consolă. Poate doar feţele de uşi ar putea arăta mai bine, în cazul nostru fiind aproape complet negre şi foarte terne.
Funcţii noi
Unul dintre detaliile criticate în trecut - poziţia comenzilor geamurilor electrice – a rămas neschimbat. Posesorii de Dacia s-au obişnuit, pentru ceilalţi e nevoie de ceva timp. S-a schimbat însă designul lor: arată mult mai bine, dar sunt şi mai mici, deci cumva mai greu de nimerit din prima. La bord a apărut un buton nou, inscripţionat “Eco”, despre care oficialii ne informează că poate reduce consumul cu până la 10%, funcţia efectuând corecţii ale unor parametri de conducere şi intervenind asupra funcţionării sistemului de climatizare. Am remarcat şi prezenţa unui martor luminos de indicare a schimbării corecte a treptelor de viteze, care va veni în special în ajutorul şoferilor începători.
Motor şi perfor