Din toamna anului trecut, Casa de Asigurări a eliberat doar nişte adeverinţe în limba română, fără valoare în spitalele din străinătate
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a anunţat că a reînceput tipărirea şi distribuţia către asiguraţi a Cardurilor europene de asigurări de sănătate.
Toate persoanele asigurate în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, aflate în şedere temporară pe teritoriul unui stat membru din motive turistice, profesionale sau pentru studii, pot utiliza Cardul european de asigurări de sănătate eliberat de instituţia competentă din România (casa de asigurări de sănătate în evidenţele căreia se află înscris asiguratul) pentru a primi asistenţa medicală necesară. Cardul european se eliberează gratuit, la cererea persoanei asigurate, şi poate fi folosit numai pe teritoriul statelor membre UE/SEE. Pentru a obţine acest document, persoanelor asigurate trebuie să facă o solicitare în acest sens către casa de asigurări sociale de sănătate de care aparţin. Cardurile au o valabilitate de şase luni de la data emiterii şi acoperă acordarea îngrijirilor medicale de imediată necesitate. Cardul european nu acoperă situaţia în care o persoană pleacă într-un alt stat membru al UE/SEE pentru a beneficia de tratament medical. În cazul în care un cetăţean asigurat în România are nevoie de asistenţă medicală, dar nu are cardul european asupra sa, acesta are următoarele opţiuni: poate solicita un certificat provizoriu de înlocuire de la casa de asigurări de sănătate unde acesta este luat în evidenţă ca persoană asigurată ori suportă contravaloarea asistenţei medicale urmând ca, la întoarcerea în statul de asigurare, sumele plătite să fie recuperate, prin intermediul formularului E126, de la casa de asigurări de sănătate competentă.
Buni de plată, cu hârtia în buzunar
Numai că, în lipsa cardului european de sănătate, a