Fabrica Audi din Ingolstadt a fost deschisa pe 3 decembrie 1945, iar de atunci s-a dezvoltat continuu, transformandu-se intr-o megauzina, intinsa pe o suprafata de peste 2,7 milioane de metri patrati, cat Principatul Monaco.
Ingolstadt este cea mai importanta fabrica Audi, aici cei 35.000 de angajati produc 2.500 de masini pe zi, peste 550.000 de automobile anual.
Cele 18 modele fabricate la centrul Audi din Ingolstadt sunt A3, A4, A5, Q5, in diferite variante de caroserie, cu motorizari hibrid sau de performanta, RS. Tot aici ia nastere si Audi TT, a carui caroserie este asamblata si vopsita, iar apoi trimisa pe calea ferata in Ungaria, la Gyor, o alta fabrica de dimensiuni mari, unde se fabrica 1,9 milioane de motoare si 33.500 de masini anual.
Megauzina Audi din Ingolstadt se intinde pe o suprafata de peste 2,7 milioane de metri patrati si este impartita in doua de mai multe linii de cale ferata, peste care trec masinile pe o pasarela, dintr-o parte intr-alta, in timpul procesului de fabricatie.
Motivul vizitei in Germania a fost conferinta anuala Audi, dupa un an record pentru marca germana, in 2012 peste 1,45 milioane de automobile fiind livrate clientilor. La fiecare 22 de secunde Audi a livrat cate o masina, in peste 100 de piete din intreaga lume. 2012 a fost si primul an in care SUV-urile au reprezentat un sfert din vanzarile marcii.
Cum ia forma noua generatie Audi A3 Exista 5 faze in procesul de productie al unui model Audi. Totul incepe la sectia de Stantare si presaj, unde cele 18 linii folosesc zilnic 1.700 de tone de tabla de otel galvanizat, pentru a produce 530.000 de elemente individuale.
Pe liniile de presaj iau forma elementele de structura, care ajung in sectia Caroserie unde peste 1.600 de roboti, de circa 6-7 metri inaltime, prind de podea partea fata, spate si pasajele rotilor, iar la final plafonul. Dupa ce