Drumurile orădene s-au topit odată cu zăpada, de parcă ar fi fost făcute din zahăr. Conducerea municipalităţii a inventariat în ianuarie noile gropi apărute în carosabil. Acum, vrea să le vadă acoperite cât mai curând.
"Am discutat cu firma Selina să rezolve problema cât mai rapid. Dorinţa noastră este ca, dacă vremea ne permite, până la sfârşitul lunii martie să avem toate gropile acoperite", spune viceprimarul Mircea Mălan, coordonatorul Direcţiei Tehnice.
Ne sar plombele!
Patru echipe de muncitori ai firmei Selina lucrau săptămâna trecută în toate cartierele oraşului la decopertarea carosabilului în jurul gropilor apărute în şosele. Şi sunt destule! Inginerii municipalităţii au numărat în ianuarie nu mai puţin de 200 de gropi, din care 130 suficient de mari ca să provoace pagube maşinilor conduse de şoferi neatenţi.
Cele mai distruse artere s-au dovedit şoselele intens circulate. La ieşirea din iarnă zeci de gropi împânzesc căile de acces în oraş, Şoseaua Borşului, Calea Aradului, Nufărului, arterele importante precum Republicii, Ştefan cel Mare, Mihai Eminescu, Meşteşugarilor, Alexandru Cazaban sau Vlădeasa, dar şi străzi din cartiere cum ar fi Onisifor Ghibu, Traian Lalescu, Iza, Anatole France sau Fagului.
Majoritarea acestora se regăsesc şi pe lista străzilor care au ieşit ciuruite din iarnă şi anul trecut. Drumarii Primăriei găsesc acest lucru explicabil. "La străzile noi, unde s-a turnat covor asfaltic, nu avem probleme, dar la cele vechi, unde s-a plombat în asfaltul vechi, au apărut gropi. La îngheţ şi dezgheţ apa se inflitrează între carosabil şi plombă, lucrează, iar apoi aceasta este smulsă de roţile maşinilor care trec pe şosea", spune Leontin Pătcaş (foto), şeful Serviciului Drumuri Publice.
Munca în zadar
Pentru a opri adâncirea şi înmulţirea gropilor, municipalitatea a cerut firmei Selina, contractate să se