Născut la 1 mai 1975, Călin Peter Netzer obţine cu cel de-al treilea film al său, Poziţia copilului, Ursul de Aur la Festivalul de Film de la Berlin din 2013 (regizorul a debutat în lungmetraj cu Maria, în 2003, iar a doua producţie a fost Medalia de onoare, în 2010, cu Victor Rebengiuc într-un rol fabulos). La 37 de ani, Călin Peter Netzer reuşeşte ceea ce regizori internaţionali cu mai mare experienţă, care beneficiază de bugete impresionante pentru filmele proprii, n-au izbîndit: să obţină Ursul de Aur. Filmul lui Călin Peter Netzer rulează, din 8 martie, şi în cinematografele româneşti. Echipa filmului este prezentă în numeroase oraşe din România, pentru a prezenta pelicula. Poziţia copilului este un film despre neîmplinire, despre lipsă de comunicare, despre cum un accident poate să devoaleze şi să grăbească un deznodămînt într-o relaţie mamă-fiu, în care mama e sufocantă, iar fiul e lipsit de iniţiativă, complăcîndu-se să fie în „poziţia“ celui ocrotit. Un fiu inert, pe care doar un şoc traumatic îl face să-şi regîndească evoluţia, să caute libertatea pe care mama i-a frînt-o brutal. Aşadar, o familie în care tatăl nu contează („o cîrpă“ este caracterizarea din film), o familie ce trece printr-o situaţie-limită. Filmările au avut loc anul trecut, iar Ursul de Aur confirmă, cu asupra de măsură, că regizorii români, deşi sînt forţati să lucreze cu bugete minuscule, pot să fie creativi şi inspiraţi. Luni, 11 martie, m-am întîlnit cu Călin Peter Netzer la sediul casei de producţie Parada Film din Bucureşti, pentru interviul pe care-l puteţi citi în continuare. A fost un interviu cu un regizor care, astăzi, putea să facă film pentru Germania şi să vorbească numai în limba germană. În finalul filmului Poziţia copilului, există o secvenţă în care Luminiţa Gheorghiu plînge în faţa părinţilor copilului mort. M-ar interesa cîte duble aţi tras, realmente Luminiţa Ghe