Vineri, 15 martie, intră în vigoare OUG care prevede plata unui timbru de mediu la înmatricularea maşinilor, care va înlocui actuala taxă auto.
Timbrul de mediu nu va fi plătit însă de toţi. Timbrul de mediu se aplică pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea că pentru categoria de autoturisme cu normă de poluare Euro 5, Euro 4 şi Euro 3 formula de calcul ia în proporţie de sută la sută emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse în normele de poluare non-euro, Euro 1 şi Euro 2 se aplică actuala formulă prevăzută prin Legea 9/2012. Prin introducerea timbrului de mediu, pentru maşinile din categoriile Euro 4 şi Euro 3 se va plăti la înmatriculare o taxă mai mare cu 10-15 % faţă de nivelul din prezent.
Şoferii care îşi vor plăti timbrul de mediu începând din 15 martie au nevoie de cartea de identitate a vehiculului, de documente care atestă dobândirea autovehiculului pentru care se solicită plata timbrului şi de rezultatul expertizei tehnice efectuate de Regia Autonomă „Registrul Auto Român”, arată normele metodologice pentru aplicarea timbrului de mediu aprobate în şedinţa de Guvern de marţi.
Calculul timbrului de mediu îl face agenţia fiscală pe raza căreia persoana îşi are domiciliul. În cazul firmelor, plata se va face la agenţia unde aceasta este înregistrată ca plătitoare de taxe şi impozite. Potrivit documentului, timbrul se achită în lei la Trezoreriile Statului pe raza cărora şoferii îşi au domiciliul.
Normele metodologice arată că norma de poluare Euro se regăseşte codificată în cartea de identitate a autovehiculului la rubrica 5 “Numărul de omologare”. Nivelul emisiilor de CO2, exprimat în g/km, este valoarea înscrisă în cartea de identitate a autovehiculului la rubrica “Modificări ce nu afectează performanţele şi caracteristicile de folosinţă ale vehiculului.
Documentul prevede că vechimea autovehi