Retelele de socializare au devenit un mod favorit de petrecere a timpului pentru foarte multi oameni, aproape fiecare dintre noi avand un cont pe Twitter, Facebook, Google+, Linkedin, Hi5, Myspace, YouTube sau alte astfel de retele.
Unele dintre acestea sunt destinate strict vietii profesionale, cum este LinkedIn, insa majoritatea sunt folosite pentru a tine legatura cu prietenii si cunoscutii si pentru a impartasi (“share”) cu ei diverse informatii, momente din viata fiecaruia, fotografii, idei, pareri.
De multe ori insa, tocmai informatiile si opiniile impartasite intr-un moment mai delicat pe o astfel de retea de socializare pot provoca anumite probleme, daca se ajunge la intrepatrunderea dintre viata personala si cea profesionala. Ce se poate intampla, de exemplu, daca postam pe retelele de socializare informatii legate de angajator, mai ales daca acestea sunt confidentiale, nemultumiri legate de locul de munca, de management, sau orice alte tipuri de informatii care prejudiciaza intr-un fel compania pentru care lucram si imaginea ei sau a unor colegi/sefi?
In Statele Unite, de exemplu, exista deja cazuri de angajati concediati pentru ca au postat pe site-urile de socializare informatii confidentiale, comentarii critice la adresa managementului, fotografii compromitatoare, nemultumiri legate de conditiile de munca, mesaje rasiste si de instigare la violenta etc.
"Angajatorul poate aplica anumite sanctiuni disciplinare, cum ar fi retrogradarea din functie pentru o durata de pana la 60 de zile, reducerea salariului de baza si/sau a indemnizatiei de conducere pe o durata de 1-3 luni cu 5-10% sau chiar desfacerea desciplinara a contractului individual de munca, in cazul in care, prin postarile realizate pe retelele de socializare, salariatii nu-si respecta obligatiile asumate prin contractul individul de munca sau prevazute in regulame