Desi a fost mediatizat doar o saptamana, subiectul laptelui contaminat cu aflatoxina a generat rapid neincredere in randul consumatorilor romani, astfel ca 36% nu stiu daca laptele din magazine mai este sigur pentru consum, in timp ce 22% considera ca acesta nu este sigur.
Doar 43% dintre respondenti au declarat ca au in continuare incredere in laptele pe care il gasesc in comert, potrivit datelor unei analize Rogalski Grigoriu PR.
Aproape 40% dintre persoanele chestionate au precizat ca, in ultima saptamana, nu au mai cumparat lapte, in timp ce 20% spun ca au cumparat doar de la producatori de incredere, pe fondul informatiilor potrivit carora mai multe loturi de lapte suspectate de contaminare cu aflatoxina au fost retrase.
Televiziunea a fost in continuare principala sursa de informare pentru majoritatea consumatorilor(80%), urmata de Internet (12%), radio (4%), ziare (1,5%) si alte surse informale (2,5%), conform unei cercetari realizate pe platforma iVOX.ro, la care au participat 3.843 de persoane.
La fel ca in cazul carnii de cal gresit etichetate, tema laptelui contaminat a intrat pe agenda consumatorilor: 85% au declarat ca, in ultima saptamana, au discutat cu cei apropiati despre acest subiect, in principal cu familia (47%), urmata de prieteni (22%) si colegi (17%).
Acest rezultat califica subiectul la un scor de viralitate de 4,25 (maxim 5) atins dupa doar 7 zile de expunere media. Acest scor a fost evaluat de consultantii Rogalski Grigoriu PR ca fiind unul extrem de ridicat, mai ales daca este comparat cu cel calculat pentru criza carnii de cal, care s-a ridicat la 4,75 dupa aproape 6 saptamani de mediatizare intensiva.
Rezultatele sunt confirmate si de cresterea de 25 de ori a nivelului de interes fata de cuvantul “aflatoxina”, masurat de motorul de cautare Google in luna martie fa