Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, că sunt vreo trei constructori foarte mari din lume interesaţi să facă Autostrada Transilvania. Întrebat despre rezultatele rezilierii contractului cu Bechtel, despre faptul că va trebui să dăm foarte mulţi bani companiei americane şi dacă aceştia sunt dispuşi la o negociere, Şova a declarat că aceste date sunt confidenţiale.
„Din nefericire, şi aceste negocieri sunt afectate de confidenţialitate, dar pot să vă spun că îngrijorarea celor care vorbesc este justificată, pentru că vorbim despre banul public, dar din fericire este doar reverenţiară, pentru că nu se va întâmpla treaba asta. Pot să vă spun din start că în acest moment, dacă am termina Suplacu de Barcău - Borş, ceea ce ne-ar mai costa 250 de milioane de euro, contractul s-ar termina oricum. Aceasta este negocierea făcută de doamna ministru Boagiu. Or, în aceste condiţii, ar fi culmea ca cineva să-ţi ceară mai mult decât ar lua dacă ar mai şi munci. Deci, fireşte că negocierile sunt dure. Dar pot să vă spun că am avut o discuţie foarte deschisă cu însărcinatul cu afaceri al Ambasadei SUA - este locţiitorul ambasadorului - şi cu consilierul economic al ambasadei americane, dar şi cu reprezentanţii Bechtel şi cu avocaţii companiei, şi în urma acesteia am ajuns la concluzia că încetarea contractului de comun acord este cea mai bună soluţie”, a precizat Şova.
Potrivit ministrului, partea americană a fost foarte mulţumită de faptul că a venit cineva şi a spus frontal care este situaţia. „Bani la buget nu mai sunt, nu putem finanţa din bani europeni, din păcate, că trebuie să reziliem acest contract, nu pentru că avem ceva de reproşat companiei Bechtel, fireşte contractul a avut o mulţime de probleme; eu le-am explicat foarte transp