Companiile de relocare ar trebui sa o duca bine in criza, avand in vedere tendinta de trecere de la mare la mic. Firmele se muta in sedii unde nivelul chiriei e mai jos, iar persoanele fizice isi schimba apartamentul cu altul mai mic, deci mai ieftin. Lucrurile insa nu stau prea roz pe aceasta piata, pentru care provocarile sunt multiple.
“Persoanele fizice din Romania nu sunt suficient de educate in privinta mutarilor. Multi nici nu stiu de existenta firmelor specializate si inca prefera sa se mute cu vecinul, varul sau prietenii. Expatii folosesc servicii profesionale, deoarece vin cu alta experienta si cultura in spate”, a spus pentru DailyBusiness.ro Dana Dascalu, general manager CDD Relocation.
CDD Relocation detine o cota de piata de 10% din totalul pietei locale a relocarilor care ajunge la circa 7-8 milioane de euro anual.
Tarifele scad constant
Piata relocarilor de companii a fost afectata intr-o oarecare masura de criza economica, in special a celor de dimensiuni mai mici si cu domeniu de activitate neatractiv pentru consumatori.
Unele companii s-au relocat in spatii mai mici, altele s-au restructurat si sunt intr-o continua restructurare, altele, din contra, sunt in plina dezvoltare.
“Toate aceste schimbari au marit cantitativ volumul relocarilor, insa nu neaparat cu mult si volumul incasarilor. S-a observat o scadere continua a tarifelor atat din cauza cresterii concurentei – au aparut mai multe firme prestatoare de servicii de mutari care practica tarife mici pentru a intra pe piata – cat si din cauza lipsei de resurse financiare a beneficiarului. In medie, tarifele au scazut cu 10-20% de la declansarea crizei si pana in prezent”, a explicat Dana Dascalu.
Astfel, standardul ridicat de calitate e tot mai greu de mentinut, la un nivel din ce in ce mai scazut a tarife