> Protecţia Consumatorilor Suceava a reuşit să convingă populaţia că nu este nici poliţie, nici casă de corecţie şi nici agenţie NASA, ci o instituţie care apără drepturile consumatorilor > „O mulţime de suceveni şi-au găsit în ultimii cel puţin 20 de ani rezolvarea problemelor, au obţinut produse bune în locul celor neconforme sau şi-au recuperat banii pe marfă, iar câteva firme care au păcălit clienţii şi au dovedit practici ilegale privind protecţia consumatorilor s-au trezit cu activitatea suspendată” a declarat Vasile Latiş, şeful CJPC Suceava
Că s-a numit „oficiu” „inspectorat” sau „comisariat” Protecţia Consumatorilor este de mulţi ani o instituţie puternic implicată şi cu scop important în viaţa comunităţii. Sucevenii s-au educat în timp şi au devenit conştienţi că, atunci când interesele lor financiare şi sănătatea le sunt periclitate în urma consumului de produse şi servicii, au unde se plânge pentru a-şi recupera banii, dar şi pentru a atrage atenţia şi altor consumatori că o anume firmă îi prejudiciază sau un produs nu este potrivit consumului.
Din prea mult entuziasm, dar şi dezinformaţi în legătură cu atribuţiile Protecţiei Consumatorilor, ani de zile au curs, la aceasta instituţie, pe lângă reclamaţii pertinente, şi tot felul de plângeri cel puţin hilare, care multă vreme au făcut deliciul materialelor de presă.
A ajuns astfel la CJPC reclamaţia că într-un apartament vecin locuiesc satanişti sau funcţionează un bordel la care ar merge chiar soţul sucevencei care a făcut reclamaţia. O altă suceveancă s-a plâns că o femeie anume dă de băut soţului şi îl îmbată, iar acesta vine acasă şi o bate. O altă doamnă a reclamat că i se fură ouăle din cuibar ca mai apoi să găsească mâncare gătită pe aragaz, ea locuind de fapt singură şi neavând obiceiul să gătească etc.
Populaţia a învăţat însă între timp că Protecţia Consumatorilor nu