Volkswagen (VW) se va confrunta cu dificultăţi anul acesta, mai ales în Europa, unde multe ţări sunt în recesiune, a avertizat Martin Winterkorn, directorul general al celui mai mare producător auto european, transmite AP.
'Volkswagen simte vânturile potrivnice, mai ales în Europa', a declarat Winterkorn, adăugând că este 'încrezător cu prudenţă' iar profitul operaţional al companiei germane din acest an va fi similar cu cel din 2012.
Perspectivele sunt mai bune în Statele Unite, unde continuă tendinţa ascendentă în sectorul auto, şi în China, a explicat şeful Volkswagen. Acesta a apreciat că din zece noi fabrici auto planificate, şapte sunt în China, ceea ce arată soliditatea pieţei auto din statul asiatic şi perspectivele de viitor.
Profitul net al Volkswagen a crescut anul trecut cu peste 40%, datorită vânzărilor record de vehicule, care au depăşit pentru prima dată pragul de nouă milioane de unităţi.
În 2012, compania germană a înregistrat o creştere a profitului de 40,9%, la nivelul record de 21,7 miliarde de euro (28,6 miliarde de dolari), iar veniturile au urcat cu 20,9% la 192,7 miliarde de euro, deoarece livrările către clienţi pe plan mondial au crescut cu 12,2%, la 9,276 vehicule.
Pentru 2013 Volkswagen are ca obiectiv să obţină acelaşi profit operaţional record, de 11,5 miliarde de euro (15,21 miliarde de dolari) înregistrat în 2012.
VW se bazează pe creşterea din China şi SUA, precum şi pe câştigurile obţinute pe segmentul maşinilor de lux, cu brandul Audi, pentru a compensa declinul cererii în Europa.
Cota de piaţă a Volkswagen în Europa a crescut anul trecut cu 1,6%, la 24,8%.
Recent, compania a anunţat că va cheltui 5 miliarde de dolari în următorii trei ani, în America de Nord. Creşterea în această regiune este extrem de importantă pentru strategia