Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor Cluj îşi vor petrece ziua de vineri în mall-urile din oraş, însă de data aceasta nu pentru a dat amenzi comercianţilor, ci pentru a le oferi sfaturi clujenilor. Asta pentru că în 15 martie e Ziua Mondială a Protecţiei Consumatorilor. Cele mai multe plângeri ale clujenilor înregistrate la OPC sunt legate de utilităţi.
Dintre sutele de plângeri care ajung lunar pe masa inspectorilor pentru protecția consumatorilor din Cluj, o treime sunt reclamații pe utilități. Astfel, cei mai mulți se plâng de modul de facturare, dar și de contractele întocmite abuziv de operatorii economici.
"La nivelul județului Cluj se înregistrează între 200 și 300 de reclamații lunar, dintre care majoritatea, un procent de 70% sunt pe utilități. Foarte multe, în schimb, sunt și pe garanții, produse servicii", spune Ciprian Nicula, şeful Comariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Nord-Vest.
Inspectorii clujeni se vor afla în două centre comericale din Cluj de Ziua Mondială a Protecției Consumatorilor. Aici ei vor prelua reclamații de la clienții nemulțumiți și vor consilia cetățenii în privința drepturilor pe care le au.
"Pentru că în primul rând suntem foarte puțini, pe opt oameni nu poți să-i trimiți pe stradă și, în al doilea rând, acolo este afluxul cel mai mare de populație și încercăm să mergem unde sunt mulți oameni", a explicat Nicula.
Protecția Consumatorilor a fost înființată în România abia la începutul anilor 1990. Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor se celebrează pe data de 15 martie în întreaga lume.