Vânzările pe piaţa de telefonie fixă din Republica Moldova sunt în scădere deja al patrulea an consecutiv, chiar dacă numărul abonaţilor este în creştere, arată un raport al ANRCETI.
În anul 2012 operatorii de pe această piaţă au înregistrat vânzări de 1.546,1 milioane de lei (circa 127 de milioane de dolari) cu 7% mai puţin ca în anul 2011.
Potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) privind evoluţiile acestei pieţe, este deja al cincilea an consecutiv când vânzările sunt în scădere.
Cel mai tare au scăzut vânzările companiei Moldtelecom, care rămâne monopolist pe piaţă şi controlează 95% din piaţa de telefonie fixă, în timp ce cele ale micilor operatori au crescut cu circa 50%. În consecinţă cota de piaţă după volumul vânzărilor a întreprinderii Moldtelecom a coborât la circa 93%.
În acelaşi timp numărul abonaţilor la serviciile de telefonie fixă a crescut cu peste un procent, până la 1.205 mii.
Specialiştii ANRCETI explică creşterea veniturilor înregistrate de operatorii alternativi prin extinderea bazei lor de abonaţi în urma conectării acestora la pachete cu trei sau mai multe tipuri de servicii (telefonie fixă, Internet fix, televiziune ş.a) şi extinderea acestor servicii în alte localităţi a tării decât mun. Chişinău.