De altfel, după un control al Camerei de Conturi pentru activitatea pe 2011 a Consiliului Judeţean, printre altele, controlorii financiari veneau cu recomandarea de elaborare a unor proceduri de monitorizare a traficului, în colaborare cu instituţiile judeţene abilitate în domeniu, pentru identificarea şi eliminarea traficului de tonaj greu care se desfăşoară pe porţiuni de drum neadecvate acestui trafic. Şi se făcea referire la drumul din „Triunghiul mănăstirilor”, drum folosit uneori de către transportatorii de piatră cu auto de mare tonaj, drum necalibrat pentru astfel de transporturi. Acuma, luând de bună şi recomandarea, dar şi fondurile „subţiri” aferente întreţinerii reţelei de drumuri pe acest an, Consiliul Judeţean s-a hotărât să mai umble pe la cuantumul taxelor de utilizare a drumurilor, pe tip de autovehicul. Cu atât mai mult cu cât foarte mulţi operatori de transport sunt înregistraţi în alte judeţe, acolo îşi plătesc taxele pentru mijloacele de transport, dar cară piatră din carierele tulcene, distrugând drumurile fără niciun aport financiar pentru pagubele făcute. De plătit, însă, plăteşte adiministratorul acestor drumuri, care este Consiliul Judeţean, cu bani grei, însă de recuperat, recuperează foarte puţin de la transportatori. Toate acestea justifică intenţia CJ Tulcea de a institui taxe gen vinietă-matcă,valoarea acesteia, pe perioada de valabilitate, crescând proporţional cu tipul şi tonajul autovehiculului. După principiul: strici mai mult, plăteşti mai mult.
De altfel, după un control al Camerei de Conturi pentru activitatea pe 2011 a Consiliului Judeţean, printre altele, controlorii financiari veneau cu recomandarea de elaborare a unor proceduri de monitorizare a traficului, în colaborare cu instituţiile judeţene abilitate în domeniu, pentru identificarea şi eliminarea traficului de tonaj greu care se desfăşoară pe porţiuni de drum n