Palatul Copiilor îşi va muta sediul la etajul al II-lea al clădirii în care funcţionează acum Complexul de Servicii pentru Copii cu Handicap Zalău, spaţiu cunoscut de zălăuani ca Şcoala nr. 13.
Mutarea Palatului Copiilor vine după ce actualul sediu face obiectul retrocedării către urmaşii foştilor proprietari. Deşi condiţiile retrocedării se află încă în litigiu, conducerea Inspectoratului Şcolar a hotărât să nu aştepte decizia finală a instanţei, pentru a limita plata chiriei către moştenitori, stabilită de instanţă la aproximativ 16.000 de lei pe lună. „Câtă vreme stăm acolo trebuie să achităm această chirie foarte mare. De aceea ne-am adresat atât Primăriei Municipiului Zalău, cât şi Consiliului Judeţean, pentru a încerca să găsim, împreună, o soluţie. Soluţia a venit dinspre Consiliul Judeţean, care ne poate pune la dispoziţie un etaj de la fosta Şcoală 13”, ne-a declarat Gheorghe Bancea, inspector şcolar general.
De altfel, executivul Consiliului Judeţean a şi introdus pe ordinea de zi a şedinţei din 22 martie un proiect de hotărâre privind închirierea, prin licitaţie publică, a spaţiului respectiv, demers obligatoriu în acest sens.
Reamintim că imobilul în care funcţionează Palatul Copiilor a fost retrocedat urmaşilor vechilor proprietari printr-o decizie definitivă şi irevocabilă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, care, în urma unei acţiuni constatatoare începute în 1999, a decis că această clădire a fost preluată abuziv de către Statul Român. Pentru că urmaşii vechilor proprietari nu au reuşit să se înţeleagă cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei cu privire la condiţiile de retrocedare, în 2010 aceştia au deschis un proces la Tribunalul Sălaj. Cauza a fost soluţionată în septembrie 2012, instanţa sălăjeană stabilind că Inspectoratul Şcolar şi Palatul Copiilor Zalău trebuie să plătească, cu titlu de chirie, pentru perioada