PDL consideră că taxarea impusă de Guvernul Ponta prin noul timbru de mediu este "abuzivă, discriminatorie şi extrem de periculoasă pentru siguranţa traficului din România", a declarat vineri vicepreşedintele PDL Sulfina Barbu, arătând că USL reduce parcul autor din România "la stadiul de cimitir".S
ulfina Barbu a spus într-o conferinţă de presă că românii care vor contesta în instanţă acest timbru de mediu vor avea cu siguranţă câştig de cauză şi a precizat că PDL va uza de toate mijloacele la dezbaterea din Parlament a ordonanţei de urgenţă privind timbrul de mediu pentru a "impune modificarea acestui timbru astfel încât să nu mai fie discriminatoriu".
"Această taxă denotă disperarea Guvernului USL de a face rost de bani la buget pe spatele celor mulţi", a precizat Barbu, menţionând că timbrul de mediu a fost gândit de guvernul USL astfel încât "să-i afecteze cel mai grav pe cei mulţi din România, pe proprietarii maşinilor Euro 3 şi Euro 4, adică circa 49% din parcul de maşini din România".
Sulfina Barbu a arătat că "structura parcului auto din România este următoarea: non-euro 13%, Euro1 - 2%, Euro 2 - 23%, Euro 3 - 20%, Euro 4 - 29% şi Euro 5 - 13%".
"Mai exact avem în România peste două milioane de proprietari de autoturisme Euro 3 şi Euro 4. Este exact aceeaşi tehnică folosită de USL pentru a face rost de bani pentru stat aplicată la impozitarea unui milion de fermieri din România şi a IMM-urilor cu 3% din cifra de afaceri", a adăugat Sulfina Barbu.
Ea a arătat că argumentele invocate de guvernul Ponta pentru această taxă, printre care acela că "poluatorul plăteşte", sunt "nişte minciuni". Ea a spus că cele mai poluante maşini, şi anume cele non-euro, Euro1 şi Euro 2 sunt taxate cel mai puţin.
Potrivit Sulfinei Barbu, proprietarii maşinilor Euro 3 şi Euro 4 pe motorină dotate cu filtru de particule sunt "profund nedrept