Opţiunea strategică a ultimilor ani în politica educaţională românească este calitatea în educaţie. Profesorul este tot mai mult recunoscut drept manager al colectivului de elevi datorită atitudinii reflexive şi proactive de care trebuie să dea dovadă.
Misiunea profesorului este una dificilă, el având datoria de a valorifica creativ resursele educaţionale. Profesorii văd fondul vocaţiei lor în faptul că învăţarea are o semnificaţie pentru ei în măsura în care contribuie la dezvoltarea intelectuală a elevilor.
La Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” Turda se formează profesioniştii viitorului care răspund nevoii de competenţă a societăţii româneşti, de comunicare şi moralitate, creând, astfel, premisele realizării visurilor fiecărui elev. În şcoala noastră fiecare elev este sprijinit să-şi cunoască şi să-şi dezvolte potenţialul şi aptitudinile în funcţie de interesele şi motivaţiile personale, să-şi dezvolte astfel personalitatea, încât traiectul existenţial, social şi profesional să se poată desfăşura sub semnul succesului.
Un criteriu esenţial al unei şcoli foarte bune este numărul de premii la olimpiadele şcolare, deoarece arată că în maieutica subtilului demers educaţional se întâlnesc, deopotrivă, dascăli de vocaţie şi elevi excepţionali. Se ştie că este mai uşor să ajungi pe podium, decât să te menţii acolo, comparaţia cu sportul de performanţă fiind, în acest context, foarte potrivită. De aceea, este cu atât mai meritorie performanţa reprezentanţilor Colegiului Naţional „Mihai Viteazul” Turda, dascăli şi elevi, care şi în acest an au obţinut numeroase premii şi menţiuni la concursuri şcolare importante. S-au calificat pentru etapa naţională a olimpiadelor şcolare următorii elevi:
În continuare prezentăm rezultatele obţinute la etapa judeţeană a olimpiadelor şcolare ( premii şi menţuni) de către elevii Colegiului Naţional „Mihai