Ford a investit peste 800 de milioane de euro în uzina de la Craiova şi are una dintre cele mai ecologice secţie de vopsitorie din lume
Caroserii&presaj este secţia unde lucrează mai mulţi roboţi decât oameni
Craiova. Un oraş în care până în 2010 când Ştiinţa a fost dezafiliată se mânca fotbal pe pâine a devenit, de curând, un reper important în industria auto mondială. Cum despre Universitatea Craiova nu mai putem vorbi, cel puţin pe moment, decât la timpul trecut, ProSport şi-a propus şi a realizat un reportaj în exclusivitate la noua minune din Bănie: Fabrica Ford, acolo unde se produce noul B-Max. A fost ocazia perfectă de a dezbrăca de secrete uzina din Craiova şi de a afla câteva poveşti de viaţă extraordinare.
Totul a început în martie 2008, când Ford a devenit acţionar majoritar la Automobile Craiova. Un an şi ceva mai târziu Ford a cumpărat şi acţiunile minoritare, având din acel moment control absolut la uzina din Bănie. Producţia a început efectiv în septembrie 2009, când s-a pornit asamblarea primului Transit Conect la Craiova. Ulterior, Ford şi-a reaşezat planurile de producţie, şi anunţa, în 2011, că filozofia după care va merge va fi „uzina şi platforma“. Din acel moment Craiova a devenit o uzină de platformă mică, ca şi cea de la Koln, singurele din Europa pe această platformă, astfel că, în iunie 2011 Ford a spus că va produce la Craiova cel mai avansat model din gamă, respectiv B-Max. Producţia B-Max a început în iunie 2012, şi, în acelaşi an, dar o lună mai devreme, la Craiova a fost pornită producţia motorului EcoBoost, de un litru.
Uiţi centura, nu mai conduci!
Platforma de la Craiova se întinde pe câţiva mii de metri pătraţi, iar regulile de circulaţie în incintă - pentru că de la o secţie la alta trebuie să te deplasezi cu maşina – se respectă exact ca la examenul de acordare a permisului auto. Iar cine nu se