Știți deja povestea. Nimic nou sub soare: aceleași cadre obosite marca TVR, decoruri optzeciste, prezentatori la fel de inspirați ca ăia de la Mamaia ’82, glumițe expirate cu Ion Iliescu, un juriu alcătuit în mare parte din dinozaurii rămași prin debaralele TVR-ului, plus bălăcărelile aferente. Deci a fost la fel ca-n fiecare an, cu mențiunea că protagoniștii scandalului de anul acesta sînt Luminița Anghel și Ștefan Naftanailă, realizator Radio România și membru al juriului. Luminița a ajuns în finală cu piesa intitulată “Unique” (compozitor: Rafael A. Herrero), care, deși publicul i-a acordat 8 puncte, iar juriul 10, s-a clasat de-abia pe locul trei, după Cezar Ouatu (12 puncte de la public, 8 de la juriu) și Electric Fence (12 puncte de la juriu, 7 de la public).
Motivul scandalului? Ștefan Naftanailă nu a acordat nici un punct Luminiței Anghel, motivîndu-și gestul astfel: „Am votat ținînd cont de calitatea piesei, a interpretării și de capacitatea interpretului de a face față acestui concurs”. Evident, domnul Naftanailă exagerează, ca toți babalîcii, Luminița Anghel făcînd față cu brio piesei. Ceea ce nu prea se poate spune despre ocupantul locului I, contratenorul Cezar Ouatu, care s-a scremut destul de mult pe-o melodie pop-opera, pe care compozitorul Cristian Faur i-a propus-o cu doar trei săptămîni în urmă.
În fine, probabil că, la fel ca Luminița Anghel, vă întrebați cine naiba este Cezar Ouatu și cum a ajuns România să trimită în finala de la Malmö (Suedia) un contratenor apărut peste noapte. Deci gagiul are 33 de ani, s-a născut într-o familie de muzicieni (taică-su a fost flautist și profesor laAcademy Mozarteum din Salzburg), a absolvit Liceul de Artă “Carmen Sylva” din Ploiești, a studiat pianul, s-a specializat în jazz, iar la 19 ani și-a descoperit întîmplător vocea de contratenor în timp ce își imita colegele de la secția Canto. A ab