Consumul de carburant obtinut de catre posesorii de autoturisme in conditii reale de trafic este, in medie, cu aproape un sfert mai mare decat cel din testele oficiale ale constructorilor, se arata intr-un nou raport, publicat de organizatia Transport & Environment (T&E).
Raportul constata ca aceasta diferenta a crescut in timp, principala cauza fiind trucurile folosite in cadrul testelor oficiale de catre producatorii de autoturisme.
Raportul dezvaluie cauzele acestor diferente intre cifrele reale ale emisiilor de CO2 si rezultatele testelor efectuate de catre producatori. Documentul include o comparatie a rezultatelor testelor facute de ei cu cele ale testelor similare, efectuate de catre un laborator independent, pe sase modele noi (standard) de autoturisme.
Rezultatele testelor independente - in care s-au folosit modele standard, fara a se exploata flexibilitatile cuprinse in procedurile de testare - arata ca emisiile de CO2 si consumul de carburant sunt, in medie, cu 23% mai mari decat cele ale testelor oficiale ale producatorilor (teste realizate pe masini special pregatite).
Aceste cifre au confirmat diferenta intre rezultatele testelor oficiale si media celor reale (conditii de trafic pe drumuri publice).
Conform raportului, exista aproximativ 20 de metode prin care constructorii de autoturisme re-interpreteaza in mod „creativ” procedurile de testare, exploatand „portitele” si flexibilitatile permise de actualele reglementari, cu scopul de a-si supra-evalua performantele de consum si de emisii ale modelelor fabricate. Citeste si:Piraeus Bank a lansat un credit de consum cu dobanda fixaRomanii au taiat investitiile ca sa mareasca cheltuielile de consumVolksbank reduce dobanda la creditul de consum cu 1,5 puncte procentuale
Printre trucurile aplicate sunt: pneuri super-eficiente cu presiune mai mare decit cea normala; acop