Profitul net al grupului francez de retail Carrefour a crescut de peste trei ori anul trecut, de la 371 milioane de euro la 1,23 miliarde de euro, incluzând câştigurile înregistrate din vânzarea mai multor active. Carrefour a vândut anul trecut active din mai multe ţări, precum Columbia, Indonezia sau Malaezia, parte a unei strategii de concentrare pe pieţele importante pentru grup. Cea mai importantă tranzacţie a fost vânzarea operaţiunilor din Columbia pentru două miliarde de euro. Vânzările excluzând TVA au urcat cu 0,9% anul trecut, de la 76 miliarde de euro la 76,8 miliarde de euro, se arată într-un raport al Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, după Wal-Mart (SUA). Profitul operaţional a scăzut cu 2,6%, la 2,14 miliarde de euro, din cauza evoluţiei slabe a pieţelor din sudul Europei, precum Spania şi Italia, dar s-a situat peste aşteptările analiştilor consultaţi de Bloomberg, de 2,07 miliarde de euro. Retailerul francez intenţionează să crească investiţiile în acest an, pentru a susţine divizia de hipermarketuri, la 2,2-2,3 miliarde de euro, comparativ cu 1,55 miliarde de euro în anul anterior. Datoria netă a grupului a scăzut în intervalul analizat cu 2,6 miliarde de euro, la 4,3 miliarde de euro. Carrefour operează în România trei formate de magazine, respectiv 24 de hipermarketuri Carrefour, 67 de supermarketuri Market şi 20 de magazine de proximitate Express. Profitul net al grupului francez de retail Carrefour a crescut de peste trei ori anul trecut, de la 371 milioane de euro la 1,23 miliarde de euro, incluzând câştigurile înregistrate din vânzarea mai multor active. Carrefour a vândut anul trecut active din mai multe ţări, precum Columbia, Indonezia sau Malaezia, parte a unei strategii de concentrare pe pieţele importante pentru grup. Cea mai importantă tranzacţie a fost vânzarea operaţiunilor din Columbia pentru două miliarde de euro. V