Microsoft are succes cu Surface, prima sa tabletă, dar Samsung acuză vânzări slabe, o cerere scăzută pentru produsele cu Windows. Directorul Samsung indică tabletele cu Android drept piaţa de exploatat acum.
Cei de la „The Wall Street Journal“ au cam adus furtuna peste parada lui JK Shin, noul co-director executiv de la Samsung. Într-un interviu după lansarea Samsung Galaxy S4, Shin a fost întrebat de relaţia cu Microsoft şi dacă aceasta s-a răcit odată cu parteneriatul apropiat dintre Nokia şi americani, scrie The Verge. Răspunsul lui Shin nu a fost dintre cele mai optimiste şi arată că piaţa Windows s-a dezvoltat prea puţin în ultimele luni.
„Smartphone-urile şi tabletele cu sistemul de operare Windows de la Microsoft nu se vând prea bine. Este o preferinţă (a cumpărătorilor) pentru piaţa Android. Şi în Europa avem o piaţă fragilă pentru produsele bazate pe Windows“, a declarat JK Shin. Samsung este unul dintre partenerii dedicaţi ai Microsoft. Oferă telefonul Ativ S (bazat pe Galaxy S3) şi două tablete, cu Windows 8 şi Windows RT. Mai mult, produsele sale au fost folosite pentru a demonstra pentru prima dată capacităţile Windows 8.
Problema cu platforma nouă Windows este că generează confuzie. Sunt două sisteme de operare despre care utilizatorii n-au primit prea multe informaţii de la Microsoft: Windows RT şi Windows 8. Ambele tablete ale companiei se numesc Surface (RT, respectiv Pro), dar vin cu configuraţii diferite. Totuşi, Microsoft a avut succes, nu la cum se aştepta, dar vânzările îi aduc venituri considerabile.
Ultimele cifre de vânzări arată că Surface a fost cumpărată de 1,5 milioane de oameni. Din această cantitate, 400.000 de unităţi sunt Surface Pro, tabletă lansată în luna februarie a acestui an, iar Surface RT este pe piaţă încă din 2012. Asta înseamnă că versiunea mai ieftină de la Microsoft a fost vândută cu o rată de apr