Producătorii de autoturisme folosesc tot felul de trucuri pentru a obţine un consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon cât mai mici în testele de fabrică, pe care le pot apoi declara drept oficiale. În condiţii reale de trafic, şoferii obişnuiţi obţin consumuri mult mai mari, în medie cu 25%, arată un raport al organizaţiei Transport&Environment, cu sediul la Bruxelles, una dintre cele mai importante ONG-uri de mediu care lucrează cu UE.
„Toţi şoferii ştiu că de obicei este imposibil să atingi eficienţa de consum oficială a producătorilor, iar pentru unele modele de maşină emisiile reale sunt acum cu 50% mai mari decât rezultatele din teste. Diferenţa dintre testele oficiale şi performanţele din lumea reală creşte. În Germania, diferenţa a crescut de la o medie de 7% în 2001, la 23% în 2011, astfel că în consecinţă a fost atinsă doar jumătate din eficientizarea anticipată a consumului de carburant”, arată raportul.
„Conform raportului, există aproximativ 20 de metode prin care constructorii de autoturisme re-interpretează în mod „creativ” procedurile de testare, exploatând „portiţele” şi flexibilităţile permise de actualele reglementări, cu scopul de a-şi supra-evalua performanţele de consum şi de emisii ale modelelor fabricate”, arată organizaţia românească de mediu „Terra Mileniul III”.
”Aceste noi dovezi indică faptul că există producători europeni de autoturisme care îşi înşală clienţii prin manipularea cifrelor oficiale de emisii, provocându-le pierderi de mii de euro, bani cheltuiţi pe carburantul consumat suplimentar. Producătorii auto respectivi îi înşală, de asemenea, şi pe factorii de decizie ai Uniunii Europene, deoarece reglementările care au drept scop reducerea emisiilor de CO2 de la autoturisme şi autoutilitare sunt îndeplinite doar în laborator, nu şi pe drumurile publice. Singura modalitate de a ne recăpăta încrederea