Ziarul „The New York Times“ îşi schimbă site-ul, se pregăteşte pentru o mai mare prezenţă în online şi are o deschidere mai mare spre noi categorii de public. Despre design nu au spus prea multe, dar despre proiect şi ce presupun au discutat cu câţiva jurnalişti din SUA.
Site-ul actual al „The New York Times“ nu a mai fost schimbat din 2006, scrie The Verge, iar noutăţile pe care le pregăteşte pentru toamnă vin în aceeaşi notă cu cele operate de USA Today sau The Next Web. Publicaţia care a obişnuit prin stilul său conservator va renunţa la acea homepage încărcată de articole şi cu prea puţin conţinut multimedia şi va merge pe noul trend al Internetului: conţinut dinamic, din plin.
Munca la noul site a început în urmă cu un an şi până în toamnă ar trebui să fie gata. Site-ul va folosi ceea ce se numeşte responsive design, adică elementele sunt aranjate automat pentru a se potrivi pe mai multe tipuri de rezoluţii - deocamdată, doar PC-uri şi tablete, este posibil să-l optimizeze şi pentru telefoane. Ian Adelman este responsabilul de noul design şi acesta a declarat că au început de la sute de tipare pentru articole, pentru prima pagină sau pentru afişarea publicităţii.
Odată cu noul site, „The New York Times“ renunţă la dispunerea articolelor pe două sau mai multe pagini, ci vor fi doar un singur corp continuu. „Am descoperit că interesul şi timpul petrecut cu lectura sunt mai mari dacă dispunem articolele pe o singură pagină“, a declarat Rob Larson, alt designer din echipa „The New York Times“. Vor fi totuşi potrivit titlurile şi fonturile cu cele din print pentru cei obişnuiţi cu formatul tradiţional.
„Panglica“ subiectelor Aproximativ 46% din traficul „The New York Times“ vine prin pagina principală. În prezent, cititorii intră într-un articol, citesc, apoi ies în homepage pentru a alege altul. Designerii vor să-i facă pe cititori să