Clujenii vor plăti biletele de călătorie în comun mai scump: nu vor plăti 4,5 lei pe bilet cum regia de transport a propus iniţial, ci 4 lei, o creştere de 50 de bani pe bilet.
RATUC a cerut majorarea preţului la bilete şi abonamente în ianuarie, iar în susţinerea propunerii de "ajustare a tarifelor" înaintată de RATUC regia a arătat că piesele de schimb s-au scumpit cu 58%, anvelopele cu aproape 50%, energia electrică şi gazul metan cu o treime, carburanţii şi lubrifianţii cu 54% şi respectiv 56%, iar acumulatorii auto - cu 15%. Energia electrică, gazul metan, apa, carburanţii şi lubrifianţii auto deţin o pondere de 22% din costurile totale ale regiei, iar piesele de schimb, anvelopele, materiile prime şi materialele deţin o pondere de alte 4,3%. "În varianta de tarife propuse s-a avut în vedere şi constituirea unui fond de dezvoltare pentru dotarea cu mijloace de transport", arată Consiliul Local în proiectul de hotărâre, "accesarea acestuia urmând a se realiza cu aprobarea Consiliului Local, pe măsura prezentării documentelor justificative privind investiţiile realizate". Viceprimarul Anna Horvath susţine creşterea preţurilor, motivând că "sunt costuri în spate", spre deosebire de majorarea taxelor locale, pe care CL ar putea-o decide arbitrar.
Mai trebuie spus că amendamentul care reduce majorarea preţului de la 1 leu pe bilet iniţial la 50 de bani a fost depusă doar joi, în comisia de buget-finanţe. Astfel, biletele vor costa 4 lei, faţă de propunerea iniţială de 4,5 lei.
RATUC justifică majorarea prin scumpirea aproape tuturor elementelor ce compun preţul biletelor: carburanţii, curentul şi gazul metan - 25% din costul biletelor, iar salariile, chiar dacă nu au fost majorate iar numărul angajaţilor a scăzut, compune 51% din suma finală. Restul e format din cheltuieli cu piese de schimb, anvelope, impozite, amortismente, asigurări şi altele.