Este în echipa L'Oréal de18 ani. A început în Franţa, a fost trimis în diferite țări, şi, de un an încoace, Gilles Antoine (45 de ani) dezvoltă compania în România cu un obiectiv clar: L'Oréal să ajungă, pe termen mediu, nr. 1 pe piaţa de cosmetice, dominată acum de Avon.
Capital: Credeţi că s-a atins vârful crizei în industria în care activaţi? Piaţa se îndreaptă spre un proces de consolidare... Gilles Antoine: Primii trei ani de criză au fost dificili pentru toţi jucătorii din industrie, dar ce-a fost mai rău pare să fi trecut, de vreme ce, anul trecut,piaţa a crescut cu puţin peste un procent, pe toate canalele de distribuţie (retaileri, farmacii, saloane de înfrumuseţare). E un prim semn că piaţa, per ansamblu, revine pe creştere. Nu cred că vom vedea schimbări majore anul acesta. Cel mai probabil, 2013 va fi cam la fel cu 2012, cu o creştere a pieţei între 1% -1,5%. Nu spun ca va fi un «shift» major în piaţă, dar o creştere tot va fi.
Capital: De la general la particular, în ce măsură au fost afectate afacerile L'Oréal de criză? G.A: Am avut câteva probleme, dar, în acelaşi timp, am luat deciziile potrivite ca să ne revenim. L'Oréal a avut un 2012 bun, cu o creştere solidă, peste cea a pieţei. Am depăşit criza, e în spatele nostru. Nu spun că de-acum încolo va fi uşor... mai sunt multe de făcut, mereu e ceva de rezolvat, dar, în general, suntem într-o formă mult mai bună decât eram în urmă cu un an.
Capital: Ați lucrat o perioadă de circa un deceniu în America Latină. Cum ați descrie piața românească de cosmetice, în comparație cu celelalte piețe pe care ați avut ocazia să le analizați?
G.A: O piaţă mare și cu potențial și vrem să contribuim și noi la creșterea ei în continuare.
Când te uiţi la cifre, piaţa autohtonă este încă departe de ţările occidentale, unde consumulul de cosmetice e de cinci-şapte ori mai mare, iar asta în