Deputatul PSD de Vrancea, Angel Tîlvăr, a declarat că în România drepturile consumatorilor sunt bine apărate, însă rămâne deficitar modul în care foarte mulţi dintre cetăţenii români uzează de acestea. Parlamentarul a făcut această declaraţie cu ocazia „Zilei Mondiale a Consumatorilor“.
Instituită la nivel internaţional în 1983, această zi este marcată şi în România începând cu anul 1992. „Prin legislaţia adoptată în toţi aceşti ani, apreciez că drepturile consumatorilor sunt bine apărate în România de astăzi. Ceea ce rămâne, însă, deficitar, este tocmai modul în care foarte mulţi dintre cetăţenii români uzează de acestea! Mulţi dintre consumatorii români continuă, din nefericire, să-şi ignore propriile drepturi în raport cu ofertanţii de servicii, atât în ţară, cât şi în afara graniţelor acesteia, alegând de cele mai multe ori calea cea mai uşoară, aceea de a nu reacţiona în nici un fel atunci când aceste drepturi le sunt încălcate, uneori în modul cel mai flagrant! Şi acest lucru se întâmplă nu numai în cazul cetăţenilor proveniţi din mediul rural, acolo unde se presupune că nivelul de informare este unul mai scăzut, dar şi în cazul celor cu provenienţă urbană, în ciuda faptului că acest mediu rezidenţial oferă un acces mult mai facil atât la informare, cât şi la instanţele care pot şi trebuie să apere aceste drepturi“, este de părere preşedintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Camera Deputaţilor.
Angel Tîlvăr consideră că o campanie de educare a cetăţenilor, în sensul în care aceştia să ajungă să-şi cunoască şi să-şi exercite deplin drepturile de consumatori, nu trebuie să rămână doar preocuparea Comisiei Europene sau a diferitelor asociaţii nonguvernamentale, ci trebuie să fie, în primul rând, o preocupare constantă a statului român care, în conformitate cu prevederile Constituţiei, este direct răspunzător de respectarea şi