La începutul lunii martie, Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia a produs cutia de viteze de tip TLx cu numărul 1.000.000. Este vorba de o cutie de viteze TL8 care va fi montată pe un model Duster 4x4, fabricat în India.
Cutia de viteze TLx este o cutie manuală, de ultimă generaţie, cu şase trepte, poate transmite un cuplu de până la 240 Nm şi este adaptată noilor motoare pe benzină de 1.8 şi 2 l, dar şi motoarelor diesel de 1.5 l. Este prima cutie de viteze comună a Alianţei Renault-Nissan. O parte din producţia de cutii de viteze TLx este livrată Uzinei Vehicule Dacia pentru modelul Duster, iar peste jumătate din producţie este destinată exportului către uzine Renault din Rusia (Avtoframos), Turcia (Oyak), Brazilia (Curitiba), Columbia (Sofasa), India (Chennay) şi uzinei Nissan din Marea Britanie (Sunderland).
Fabricarea în serie a cutiilor de viteze de tipul TLx a început în anul 2008, iar capacitatea actuală de producţie este de 7.500 de cutii de viteze pe săptămână.
Modulul de transfer asociat cutiei de viteze TL8 este o componentă mecanică necesară lanţului de transmisie a unui vehicul 4x4 şi este produs doar la Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia.
La începutul lunii martie, Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia a produs cutia de viteze de tip TLx cu numărul 1.000.000. Este vorba de o cutie de viteze TL8 care va fi montată pe un model Duster 4x4, fabricat în India.
Cutia de viteze TLx este o cutie manuală, de ultimă generaţie, cu şase trepte, poate transmite un cuplu de până la 240 Nm şi este adaptată noilor motoare pe benzină de 1.8 şi 2 l, dar şi motoarelor diesel de 1.5 l. Este prima cutie de viteze comună a Alianţei Renault-Nissan. O parte din producţia de cutii de viteze TLx este livrată Uzinei Vehicule Dacia pentru modelul Duster, iar peste jumătate din producţie este destinată exportului către uzine Renault din Rusia (Avtoframos), Turcia