Într-o lume în care numărul click-urilor sunt sinonime bătăilor de ceas, bucătăria şi, în fond, arta gastronomică cunoaşte o nouă reinterpretare. Poze cu preparate, mai mult sau mai puţin reuşite, circulă pe internet şi adună sute, poate chiar mii de reacţii din partea devoratorilor media. Ce se ascunde în spatele acestui fenomen şi de ce se încăpăţânează oamenii să se joace cu papilele gustative ale altora?
Cu ajutorul aplicaţiei Instagram, utilizatorii pot realiza diverse efecte şi artificii imaginilor pe care le fac cu smartphone-ul sau tableta şi apoi le postează rapid pe diverse reţele sociale precum Facebook, Twitter, Flickr, Foursquare şi Tumblr.
Dacă pentru site-ul american de comedie collegehumor.com pozele cu mâncare de pe Instagram sunt un clişeu, unele restaurante apreciază revoluţia virtuală pe care o trăim şi profită cum pot sau cum ştiu mai bine de popularitatea reţelelor sociale.
Ceea ce în trecut ar fi costat milioane de dolari şi o campanie curajoasă, astăzi a devenit gratuit şi mult mai simplu. Potrivit studiului realizat de platforma MomentFeed, restaurantele din San Francisco şi New York au reuşit să-şi sporească notorietatea prin intermediul clienţilor care fotografiau preparatele cu ajutorul Instagramului. În numai 18 zile, 4.899 de imagini cu creaţiile culinare ale bucătarilor localului american „The Cheesecake Factory“ au circulat pe internet şi au sporit profitul antreprenorilor. Un alt exemplu inedit îl reprezintă şi iniţiativa luată de restaurantul latino-american Comodo, al cărui proprietar a hotărârt elaborarea unui meniu virtual pe Instagram ce permitea clienţilor să navigheze printre pozele cu preparate şi gustări.
Instagramul a declanşat o adevărată revoluţie culinară. FOTO Instagram
Paparazzi mâncărurilor
La începutul anului 2013 a avut loc o dezbatere legată de (i)moralitatea fotografierii