Un bărbat din Botoşani, care a stat internat două săptămâni la Spitalul Judeţean „Mavromati“, timp în care a cheltuit pentru tratarea bolii de care suferea 2.500 de lei, a câştigat în instanţă dreptul de a primi de la unitatea medicală banii înapoi, chiar dacă aceasta nu urmase toţi paşii prevăzuţi de legislaţie, informează realitatea.net.
Pacientul respectiv a stat internat în spital în perioada 3-18 iunie 2012, în Secţia Medicală II, pentru o afecţiune hepatică, el cheltuind pe timpul spitalizării 2.540 de lei. Când şi-a cerut banii înapoi, conducerea spitalului i-a spus că i-ar da suma respectivă, dar că nu poate face acest lucru, pentru că nu a urmat toţi paşii prevăzuţi de legislaţie, mai exact de articolul 218 din Legea 95/2006.
Articolul spune la punctul d1 că asiguraţii trebuie "să beneficieze de rambursarea tuturor cheltuielilor efectuate pe perioada spitalizării cu medicamentele, materialele sanitare şi investigaţiile paraclinice la care ar fi fost îndreptăţiţi fără contribuţie personală, în condiţiile impuse de contractul-cadru". Tocmai aceste condiţii, care prevăd că rambursarea contravalorii acestor cheltuieli se face la cerere, "în baza unor documente medicale întocmite anterior de doctorul curant din secţia în care bolnavul a fost internat şi avizate de şeful de secţie şi de managerul spitalului", sunt invocate mereu de spitale, pentru a nu restitui pacienţilor banii cheltuiţi cu tratamentul pe perioada internării.
Pentru că Spitalul Judeţean Botoşani a refuzat să-i dea pacientului banii înapoi, tot din considerentele menţionate mai sus, bărbatul s-a adresat instanţei pe 6 august 2012, iar Judecătoria Botoşani i-a dat recent câştig de cauză.
Legea Sănătăţii, care datează din perioada primului mandat al actualului ministru al Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, le da dreptul pacienţilor să solicite banii cheltuiţi în spital cu medi