Maşinile ard de fapt cu aproape 25 la sută mai mult carburant faţă de cât este specificat de fabricanţi în broşuri
Consumul de carburant obţinut de către posesorii de autoturisme în condiţii reale de trafic este, în medie, cu aproape un sfert mai mare decât cel din testele oficiale ale constructorilor, se arată într-un nou raport, publicat de organizaţia Transport & Environment (T&E). Raportul constată că această diferenţă a crescut în timp, principala cauză fiind trucurile folosite în cadrul testelor oficiale de către producătorii de autoturisme.
Raportul lansat azi dezvăluie cauzele acestor diferenţe între cifrele reale ale emisiilor de CO2 şi rezultatele testelor efectuate de către producători. Documentul include o comparaţie a rezultatelor testelor făcute de ei cu cele ale testelor similare, efectuate de către un laborator independent, pe şase modele noi (standard) de autoturisme.
Autoturisme special pregătite
Rezultatele testelor independente - în care s-au folosit modele standard, fără a se exploata flexibilităţile cuprinse în procedurile de testare - arată că emisiile de CO2 şi consumul de carburant sunt, în medie, cu 23% mai mari decât cele ale testelor oficiale ale producătorilor (teste realizate pe maşini special pregătite). Aceste cifre au confirmat diferenţa între rezultatele testelor oficiale şi media celor reale (condiţii de trafic pe drumuri publice).
Conform raportului, există aproximativ 20 de metode prin care constructorii de autoturisme reinterpretează în mod "creativ" procedurile de testare, exploatând "portiţele" şi flexibilităţile permise de actualele reglementări, cu scopul de a-şi supra-evalua performanţele de consum şi de emisii ale modelelor fabricate. Printre trucurile aplicate sunt: pneuri super-eficiente cu presiune mai mare decât cea normală; acoperirea cu bandă adezivă a spaţiilor din jurul uşilor şi