Actor de teatru şi film. S-a născut la 23 iunie 1897, la Huşi.
Absolvent cu brio al Conservatorului de Artă Dramatică din Bucureşti. Debutează pe scenă în 1916, devenind una dintre vedetele populare ale vremii în repertoriul de revistă şi operetă. În teatru a fost o glorie. În film s-a afirmat din perioada timpurie a cinematografului: “Năbădăile Cleopatrei”, “O noapte frutunoasă”, “O scrisoare pierdută”. Dar succesul, adevărata consacrare a avut-o în film mai târziu: “Directorul nostru” – Jean Georgescu, ”Două loturi” – Gh. Naghi şi Aurel Miheleş, “Mofturi 1900” – Jean Georgescu şi în ciclul “Haiducii”. A fost artist al poporului.
Un mare comedian
Înainte de a fi un mare actor la Teatrul Naţional a avut un drum aventuros. Copil îndrăgostit de teatru, a fugit din casa părintească ”să se facă artist”. A jucat pe scene, sceniţe, în trupe mici şi mari şi temându-se de urmărirea familiei, a jucat sub numele camuflaj de Sandi-Huşi.
Era atât de ambiţios şi îndrăgostit de teatru, încât, când a putut, a ajuns student la Conservatorul de Artă Dramatică.
După terminarea studiilor, a jucat în trupele conduse de Maria Ventura, doamna Bulandra, Constantin Tanase, până a ajuns pe scena Naţionalului.
Aici a jucat mari roluri, având minunate interpretări. Aici a fost Zaharia Trahanache din “O scrisoare pierdută”, Jupân Dumitrache din “O noapte furtunoasă”, Pampon din “D’ale carnavalului”, rolul primarului din “Revizorul” de Gogol. În acest rol a dezvăluit amestecul de slugărnicie şi despotism, de şiretenie şi prostie, specifice personajului. Când a jucat Jupân Lunardo din Bădărănii, interpretarea lui Al. Giugaru a fost recunoscută de spectatorii din Italia lui Goldoni cu prilejul turneului de la Veneţia din 1957.
Alexandru Giugaru într-adevăr era un actor dotat cu mari calităţi pentru teatrul lui Caragiale. Sică Alexandrescu spunea că, dacă