Cea de-a 29-a editie a Targului de Turism al Romaniei a debutat cu o serie de declaratii din partea oficialilor, intre care ministrul Turismului, Maria Grapini, si a continuat cu o serie de manifestari care te duc cu gandul mai degraba la carnavalul de la Rio, decat la litoralul romanesc, si o promovare timida a produselor cu traditie romaneasca.
Maria Grapini a declarat cu ocazia inagurarii Targului ca turismul este un domeniu care poate duce la cresterea Produsului Intern Brut (PIB), daca este sprijinit de autoritati si toti actorii din turism.
“Turismul poate duce la cresterea PIB direct si indirect, insa cu totii trebuie sa promovam Romania, de la guvernanti la parlamentari, de la asociatii de turism la presa. Avem de lucru impreuna in parteneriat public-privat”, a spus ministrul Turismului.
Grapini s-a angajat sa sustina asociatiile din turismul romanesc care deruleaza proiecte de promovare a valorilor traditionale.
La editia din aceasta primavara a targului de turism participa 275 de companii, dintre care 75 straine, 180 romanesti, cat si regiuni turistice din Romania.
Standul statiunii Mamaia, un podium
De departe, cel mai luminos stand, care a atras cei mai multi curiosi,
a fost cel al statiunii Mamaia, unde primarul Constantei, Radu Mazare, costumat in Ulise, impreuna cu presedintele Asociatiei Litoral-Delta Dunarii, Corina Martin, imbracata in Medusa, au promovat evenimentele care vor avea loc pe litoral, printre care si Fashion Tourism Summer Festival, care se va desfasura in perioada mai-septembrie in toate statiunile de pe litoralul romanesc.
Plin de culoare a fost si standul celor de la Phoenicia Holiday resort, unde un grup de tinere au dansat costumate parca pentru carnavalul de la Rio, pe o muzica ce nu de putine ori a acoperit vocea ministrului Maria Grapini.
Ceva mai autentic a fost