*La nivel local, sărbătoarea va fi marcată printr-un concurs organizat de conducerea OJPC, în colaborare cu Liceul de Artă şi Colegiul Economic
Patronii şi administratorii firmelor tulcene, dar mai ales consumatorii tulceni de bunuri şi servicii pot afla azi de la sediul OJPC Tulcea detalii despre o instituţie care este menită să apere interesele consumatorilor din 1992, la scurt timp după ce a fost adoptat cadrul legal de bază în acest domeniu, Ordonanţa 21.
Ordonanţa 21/1992 este considerată piatra de temelie a acestui domeniu, care consacră şi drepturile de bază ale consumatorilor – dreptul la protecţia vietii, a sănătăţii, a securităţii, dreptul la protecţia intereselor economice, dreptul la informare, la educare, dreptul de acces neîngrădit la pieţele de produse şi servicii, dreptul la despăgubire, dreptul la reprezentare.
Ziua de 15 martie 1962 reprezintă momentul istoric al naşterii mişcării mondiale privind protecţia consumatorilor. Atunci, John Fitzgerald Kennedy, preşedintele Statelor Unite ale Americii, rostea către Congres un mesaj legat de drepturile consumatorilor, susţinând existenţa a patru drepturi fundamentale ale acestora: dreptul la securitate, la informare, dreptul de a fi ascultat şi de a alege produse şi servicii.
Organizaţia Internaţională a Uniunilor de Consumatori a declarat această zi ,,Ziua Mondială a consumatorilor”, iar Organizatia Natiunilor Unite a adoptat, în 1985, rezoluţia cu titlul „Principiile directoare pentru protecţia consumatorilor“.
Pentru promovarea intereselor consumatorilor şi asigurarea unui nivel de protecţie a acestora, Uniunea Europeană contribuie la protejarea sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor, precum şi la promovarea dreptului acestora la informare, la educare şi la organizare, în vederea apărării intereselor lor.
Într-o conferinţă de presă susţinută