Negocierile care au loc în prezent între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Bechtel în legătură cu încetarea contractului pentru Autostrada Transilvania au termen de finalizare data de 30 aprilie, a declarat pentru gândul Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine.
„Suntem în negocieri cu Bechtel până la data de 30 aprilie. Până la acea dată va trebui ca fiecare parte să îşi formuleze opţiunile pentru modalitatea de închidere a acestui contract. Formulele le vom prezenta Guvernului României, care va lua o decizie”, a declarat pentru gândul ministrul delegat Dan Şova.
În opinia lui, indiferent de rezultatul negocierilor, "contractul cu Bechtel tot va dispărea, fie că se face de comun acord, fie că se reziliază”.
Foto Harta Autostrăzii Transilvania//autostradatransilvania.ro
„Ne vom concentra pe tronsonul Gilău-Borş”
După data de 30 aprilie şantierul autostrăzii (tronsonul Suplacu de Barcău-Borş pe care mai lucrează teoretic în prezent Bechtel n.n.) va trebui păzit, iar pentru lucrările deja realizate va fi asigurată conservarea. Astfel că până la finele lunii aprilie CNADNR va trebui să finalizeze două licitaţii pentru selectarea unor firme specializate.
Tronsonul din Autostrada Transilvania care ar urma să fie realizat cu prioritate este Gilău-Borş, prin procedeul concesiunii, la fel ca şi în cazul autostrăzilor Comarnic-Braşov şi Craiova-Piteşti.
Viaductul de 1,8 km de pe tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău-Borş pe care îl construieşte Bechtel // suplacudebarcau.ro
Trei constructori foarte mari din lume, interesaţi de Autostrada Transilvania
Pe de altă parte, Şova spune că există interes din partea constructorilor pentru realizarea Autostrăzii Transilvania.
„Pot să vă spun, cu rezerva co