- Social - nr. 53 / 16 Martie, 2013 Conform prevederilor O.U.G. nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cetatenilor romani li se elibereaza acte de identitate, la solicitarea acestora, in termen de 15 zile de la implinirea varstei de 14 ani. Minorul, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnata din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenta sociala, ori de persoana careia i-a fost incredintat in plasament, are obligatia sa solicite, in termenul prevazut de lege, eliberarea Cartii de Identitate, prezentand la ghiseul serviciului public comunitar de evidenta persoanelor documentele: cererea pentru eliberarea actului de identitate (formular-tip ce se primeste la ghiseu si se completeaza pe loc); certificatul de nastere al minorului, in original si copie; actul de identitate al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal, dupa caz; documentul cu care parintele sau reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, in original si copie (contract de vanzare-cumparare, inchiriere, schimb, extras de carte funciara eliberat de cel mult 30 zile, adeverinta cu date din registrul agricol etc, dupa caz); certificatul de casatorie al parintilor sau, dupa caz, hotararea judecatoreasca de divort, definitiva si irevocabila, in cazul in care parintii sunt divortati, in original si copie; chitanta reprezentand plata contravalorii Cartii de Identitate, de 7 lei; chitanta care face dovada achitarii taxei extrajudiciare de timbru de 5 lei. Pentru minorul care, desi a fost incredintat prin hotarare judecatoreasca unuia dintre parinti, dar locuieste statornic la celalalt parinte, se solicita declaratia de consimtamant a parintelui caruia i-a fost incredintat, din care sa r