Vineri, Centrul de Dezvoltare Curriculară şi Studii de Gen: FILIA a lansat volumele “Catalogul reclamelor ofensatoare” şi “Femeile spun nu publicităţii ofensatoare”.
Lansarea celor două volume capătă o importanţă majoră în lupta împotriva reclamelor discriminatorii, în contextul în care, aşa cum a explicat preşedintele Consiliului Naţional pentru Combatere a Discriminării, Csaba Ferenc Asztalos, prezent la eveniment, “potrivit sondajelor noastre, 87% dintre români se uită zilnic la televizor , doar 6% citesc cărţi zilnic (...). Ceea ce înseamnă că noi suntem mari consumatori de media, în special televiziune, ca atare, cărţile sunt extrem de binevenite. Luptă împotriva bagatelizării subiectului”.
“Dacă întregul proiect ‘Femeile spun nu publicităţii ofensatoare’ şi-a propus să aşeze cu grijă sub lupă reprezentările femeilor din reclame, ‘Catalogul reclamelor ofensatoare’ s-a uitat cu atenţie la reclamele cu femei , ori care li se adresează lor şi le-a analizat cu umor şi sarcasm”, descrie cele două volume, preşedinta Centrului de Dezvoltare Curriculară şi Studii de Gen: FILIA şi coordonatoarea proiectului, Oana Băluţă.
Norma Niţescu, reprezentanta Ambasadei Regatului Ţărilor de Jos (proiectul “Femeile spun nu publicităţii ofensatoare” a fost derulat de FILIA cu sprijinul Ambasadei Regatului Ţărilor de Jos) a transmis, la rândul său, un punct de vedere al ambasadorului Matthijs van Bonzel, cu privire la proiect.
“În zilele noastre, când televiziunea a ajuns să aibă un rol atât de important, când încă din copilărie şi până la vârstele cele mai înalte, oamenii aleg să-şi petreacă timpul liber în faţa televizoarelor, când la fiecare colţ de stradă există un afişaj cu o reclamă, când paginile ziarelor, revistelor şi a site-urilor conţin inevitabil şi publicitate, modul de concepere a acestora a devenit foarte important, atât de important încât a aju