Ambasadorul Confederaţiei Elveţiene la Bucureşti, ES Jean-Hubert Lebet, i-a transmis ministrului Transporturilor Relu Fenechiu că partea elveţiană este interesată de privatizarea Tarom şi CFR Marfă, aceasta din urmă, aflată în plin proces de privatizare. "Mi-aş fi dorit ca CFR Marfă să rămână la stat datorită importanţei strategice pe care o are. În momentul de faţă compania beneficiază de management privat şi deja a câştigat un contract, singurul din ultimii doi ani. Există intenţii de cumpărare din partea unor societăţi, şi de aceea doresc să privatizez o companie curată, ce are ca avantaj accesul la Marea Neagră prin Portul Constanţa şi o infrastructură proprie reprezentată de vagoane, locomotive şi depouri", a precizat, ieri, într-un comunicat, Relu Fenechiu.
Ministrul Transporturilor a prezentat părţii elveţiene o listă de proiecte de infrastructură ce reprezintă oportunităţi privind realizarea unor contracte de parteneriat public privat (PPP).
Delegaţia elveţiană şi-a manifestat interesul de a organiza întâlniri cu mediul de afaceri şi bancar elveţian, pentru a discuta unele oportunităţi de colaborare pe domeniile noastre de activitate (rutier, feroviar, naval şi aerian).
Plan de redresare a Tarom în următorii trei ani
Ministrul Transporturilor a subliniat că Tarom beneficiază de management privat şi că a fost aprobat planul de administrare al companiei, plan ce vizează măsuri de reducere a pierderilor, dar şi de recâştigare a pieţei pierdute în favoarea companiilor private şi a operatorilor străini:
"Avem un plan de redresarea a activităţii Tarom pe trei ani şi de aceea nu este oportună privatizarea unei companii cu pierderi. Ne dorim relansarea companiei şi abia apoi ar trebui privatizată", a mai spus Fenechiu.
Compania aeriană Tarom se aşteaptă să înregistreze pierderi de 186 mil. lei în acest an, nivel similar